Már közhely, hogy egy XXI. századi vállalatnak szüksége van online jelenlétre – és nem csak szerzett médiára, hanem egy saját weboldalra is, ahonnan kiindulva szolgáltatásait népszerűsítheti, termékeit eladhatja, imázsát építheti. De mennyire könnyű ma ennek az otthonnak címet regisztrálni?
Maga a kiválasztás folyamata sem olyan egyszerű ma már, mint néhány éve volt – a legtöbb kreatív domaincím már foglalt, ha azonban képesek vagyunk megfelelően tág körben gondolkodni, akkor találhatunk olyat, amely csak ránk vár. Persze szükségünk lesz egy szolgáltatásra, amelynek a segítségével ellenőrizhetjük az adott domain elérhetőségét, ez azonban pillanatok alatt kivitelezhető.
Magát a domain regisztrációt az ISZT, vagyis az Internetszolgáltatók Tanácsa Szabályozza hazánkban. A domain a szolgáltatótól rendelhetjük meg – ez önmagában nem nehéz, nincs hozzá másra szükség, minthogy az igénylőlapot letöltsük, kinyomtassuk, kitöltsük és feltöltsük. Gyakorlatilag percek alatt elvégezhető az igénylés.
Ezután – persze azt követően, hogy a szolgáltatónak a regisztráció ellenértékét elutaltuk a regisztrációs igénylés az ISZT elé kerül. A testület minden esetben 8 napig egy nyilvános várólistán „parkoltatja” a domaint – ez idő alatt van lehetőség kifogással élni a regisztráció ellen, ha például valaki egy levédett nevet akarna regisztrálni.
Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a domaint a regisztráló addig ne használhatná. A címet már két nappal használatba veheti új tulajdonosa, a 8 napos várakozási idő csak a kifogások benyújtására és a hivatalos eljárás lezárulására vonatkozik.
Ha biztosak vagyunk abban, hogy nem regisztráltunk olyan címet, amely oltalom alatt áll, akkor aggodalom nélkül kezdhetjük meg a használatot – gyakorlatilag csak formaságról van szó ebben a 8 napban, amely a legtöbb esetben a regisztráló számára észrevétlenül múlik el (természetesen e-mailben értesítést kap arról, ha a folyamat lezárult).
A domainregisztráció ma összességében egy egyszerű és gyors folyamat, amely minimális erőfeszítést kíván meg – elsősorban kreatív energiát kell befektetnünk, hogy a vállalkozásunk, szolgáltatásunk számára ideális nevet megtaláljuk.