Amikor egy cég honlapjáról van szó, akkor időt és pénzt nem spórolva, szinte minden részletre nagy hangsúly esik. Különleges tartalmak bejegyzése, egyedi design, ám sajnos a kimagasló fontossággal bíró prémium linképítés nem kap akkora szerepet, mint amekkorát kellene. Sajnos ez a hiba hatalmas károkat okozhat a forgalmat, látogatottságot és természetesen a profitot tekintve.
Egyetlen cég sem követheti el azt a hibát, hogy kihagyja ezt a fontos lépést. De miért is fontos a linképítés? Miért hoz előrébb a Google egy bizonyos oldalt, mint például más honlapot? Nem árt tudni, hogy az oldalon belül minden kiemelkedő kulcsszóra kell legyen legalább egy olyan szöveg vagy cikk, amiben 8-10 alkalommal szerepel a kulcsszó.
Másik ok, amiért a Google így működik, tehát előrébb hozza a honlapot, ha körülbelül azonos témájú oldalról a cég honlapjára linkelnek egy cikket. Ezt prémium linképítés folyamata. Ez az egész procedúra nélkülözhetetlennek bizonyul a nézettség, forgalom elérése érdekében, ami aztán direkt módon kapcsolódik és befolyásolja a profitot, keresletet. A pr cikk linképítés jelentősége teljes mértékben alátámasztott és ezt nem lehet félvállról venni, a sikeresség elérése érdekében.
Sajnos azonban sokszor megesik, hogy számtalan cégvezető, a honlapján kívül blogot is indít, amiről aztán a már meglévő honlapját linkeli. Ez a megoldás már csak azért is hatástalan, mert a Google semmiképpen nem veszi figyelembe a blogot addig, amíg bizonyos linkek nem mutatnak rá. Természetesen olyan vállalkozások is léteznek, amelyek ez egész mechanizmust teljes mértékben értik.
Itt figyelhető meg a blogok, portálok üzemeltetése, amelyekre már temérdek link mutat, ezzel érve el a magas Google értéket. Kétségtelen, hogy ennek tudatában a pr cikk linképítés hatalmas előnyökkel bír abban az esetben, ha az adott cég tudja kezelni az egészet. Ellenkező esetben viszont nem érhető el az a várt eredmény, amit az oldaltól, honlaptól vár a vállalkozás. Ezt a negatívumot pedig minden cégvezető el szeretné kerülni.