A webáruházak világáról nagyon sok tévhit és sztereotípia kering, ami miatt sok ember idegenkedik tőle. Fogyasztóként igyekszik elkerülni az ilyen helyeken történő vásárlást, kereskedőként pedig, vonakodik a webáruházban történő értékesítéstől, különböző téveszmék miatt. Azonban érdemes arról tudni, hogy a világhálón folytatott kereskedelem volumene egyre inkább egy növekvő tendenciát mutat, nemcsak világszerte, hanem hazánkban is.
Míg a hagyományos kereskedelmi eladások stagnálnak, az online piacon igazi sikereket, valódi eredményeket lehet elkönyvelni. Ezért érdemes minden kereskedőt arra buzdítani, hogy kóstoljon bele az online világba is, szerteoszlatva a kételyeket, aggályokat, hiszen mindenki megláthatja, megismerheti a webáruházak, úgymond napos oldalát is. A tévhitek között a legtöbb esetben a webáruházak költséges és időigényes elindítása szerepel. Azonban érdemes tudni arról, hogy napjainkban már korántsem olyan költséges egy webshop elindítása, mint az bárki is gondolná.
Egy profi informatikai háttér segítségével, mindent meg lehet oldani, így a kereskedőknek az egyetlen feladata csupán az, hogy a kereskedelmi folyamatokat, tevékenységeket lebonyolítsa. Egy másik tévhit szerint, a webáruházak úgymond maguktól működnek, azonban a siker érdekében nem szabad karban tett kézzel várni a csodát. Tenni is kell azért, hogy a fogyasztók megismerjék az oldalt, illetve a termékeit és főként arra kell koncentrálni, hogy megtalálják a webáruházat, ahol Ön munkálkodik, tevékenykedik, hiszen csak így lesznek megrendelései.