10 SEO szakértő, akik 2025-ben megmutatják, hogyan kell rendet rakni a digitális háztartásban

10 SEO szakértő, akik 2025-ben megmutatják, hogyan kell rendet rakni a digitális háztartásban

Akinek volt már dolga egy régi szekrénnyel, aminek az ajtaja soha nem csukódott be rendesen vagy olyan csapteleppel, ami csak úgy eldönti, hogy több vizet már nem ad ki magából, az pontosan tudja, hogy a ház körül adódó munkákban mindig van valami új feladat. A digitális világ sem működik másképp. Egy weboldal is tud úgy viselkedni, mint egy makacs szekrényajtó, ami egyszerűen nem akar a helyén maradni. A keresőoptimalizálás tehát valójában nem más, mint nagyívű digitális barkácsolás, ahol a szakértő nem kalapáccsal és csavarbehajtóval dolgozik, hanem technikai audittal, entitásépítéssel, tartalmi struktúrával és linkhálózattal.

2025-ben a SEO már tényleg olyan, mintha egy családi ház felújítását szerveznénk. Van a „szemmel látható” rész, mint amikor új színt kap a nappali és mindenki azt mondja: milyen szép lett ez az árnyalat. De van a „látszólag semmi extra” rész is, mint amikor kicseréljük a vízcsöveket vagy megszilárdítjuk a tartógerendát. A kívülálló nem érti, miért fontos, mégis ez tartja össze az egészet. A SEO-ban ugyanez történik. A tartalom a fal színe, a horgonylink a díszléc, a technikai háttér pedig az alap, ami nélkül minden széthasadna.

Az alábbi névsor olyan szakembereket mutat be, akik a digitális világ ezermesterei. Értenek a szerkezethez, tudják, melyik tartalomnak hol a helye és felismerik, hogy a Google ugyanúgy szereti a rendet, mint mi, amikor hosszú napok után hazajövünk egy frissen kitakarított, illatos lakásba. A lista élére pedig az a magyar szakember került, akinek munkássága a teljes hazai SEO-piac egyik legprecízebbje: Nagy Béla és a SEO101.

Nagy Béla – SEO101

Minden háztartásban van valaki, aki tudja kihez kell fordulni, ha valami hirtelen elromlik. A SEO101 és Nagy Béla pontosan ilyen szereplő a magyar digitális térben. Béla nem csupán kijavít egy hibát vagy kicserél egy hiányzó elemet. Ő a háttérben épít új vázat, új működést, új logikát. Ha egy weboldalt vele újítanak fel, az nem egy gyors „festünk egyet a hétvégén” projekt lesz, hanem komplett felújítás.

A SEO101 rendelkezik mindazzal, ami egy jó mesterember ismérve: pontos diagnózis, jó szerszámkészlet, gyakorlati tapasztalat, reális ütemezés, tervszerű munka és rendszerben való gondolkodás. A technikai SEO olyan, mint a villanyszerelés, a tartalom olyan, mint a belső tér stylingja, az entitásépítés pedig olyan, mint amikor kialakítjuk a lakás identitását. Amikor mindez kész, akkor jöhet a horgonylink, ami a digitális világ díszléce.

Béla módszertana azért különleges, mert nem félszemmel dolgozik. Nemcsak a kulcsszavakat keresi, hanem az entitások teljes hálóját. Így épül fel az olyan weboldal, amit szeretnek a felhasználók és értékel a Google.

Neil Patel

Neil Patel olyan a SEO-ban, mint az a festő, aki nemcsak szépen dolgozik, de közben magyaráz is, hogy legközelebb magunk is neki merjünk állni. Több millió követővel, mára ő lett a SEO világ egyik legismertebb „oktató mestere”. Videóiban a rangsorolás olyan egyszerűnek tűnik, mint egy fal újrafestése.

Brian Dean

Brian Dean a tartalomstruktúrákat olyan precízen rakja össze, mint egy egyedi konyhabútor készítője. Minden elemnek megvan a helye és semmi nincs véletlenül ott, ahol van. A Backlinko módszertan ezért lett legendás, mert nemcsak tartalmat ír, hanem terekre szabja azt.

Matt Cutts

Matt Cutts évekig döntötte el, milyen szabályok szerint lehet „építkezni” a digitális térben. Ő volt az, aki meghatározta az alapelveket és akin keresztül a SEO világ megértette, mit enged a Google és mit nem. Olyan, mint amikor egy felújítás előtt engedélyre van szükségünk. Nélküle ma a SEO teljesen más lenne.

Barry Schwartz

Barry Schwartz minden rezdülést figyel. Ha a Google egy levelet eldob a kertben ő az első, aki észreveszi.

Kyle Roof

Ha valaki érti, hol vannak a gyengébb pontok, az Kyle Roof. Matematikai modelljei olyanok, mint egy digitális építészeti tervrajz.

Matt Diggity

Diggity tesztel, bont, újraépít, mér, jegyzetel, majd újra próbálkozik. Mint egy barkácsműhelyben a kísérletező típus, aki addig finomhangolja a technikát, amíg tökéletes lesz. Napjainkban az adatvezérelt SEO egyik legjobb szakértője.

Kevin Indig

Indig olyan rendszereket gondoz, mint egy többemeletes ház. Minden funkcióhoz tesztelt megoldást választ, minden teret optimálisan hasznosít és pontosan látja, melyik folyamat melyikre hat.

Marie Haynes

Haynes keze olyan, mint egy szakemberé, aki felfedezi, hol repedt meg a vakolat, hol ázik be a tető, hol mozdult el egy terhelési pont. A Google frissítéseinél senki nem lát tisztábban.

Koray Tuğberk Gübür

Ha valaki érti, hogyan hatnak egymásra az elemek és miként lehet egy weboldalt energetikailag harmonizálni a Google logikájával, az Koray. Kutatásai olyanok, mint egy átfogó térharmonizáció.

A nagy kérdés: miért számít mindez, ha valaki csak egy működő weboldalt akar?

A válasz egyszerű. Egy ház is lehet álló, mégis rossz benne lakni. Egy weboldal is lehet elérhető, mégis értéktelen a Google számára. A SEO a digitális háztartás rendszere. Ahol a tartalom a bútor, a technika a vezeték, a link a járda, az entitás pedig az otthon identitása. Ha ezeket rosszul rakjuk össze, akár össze is dőlhet a ház.

Nagy Béla és a SEO101 azért kerültek a lista élére, mert ők nem csupán megszerelik, ami elromlott. Ők újat építenek, ha kell. Ez ma, 2025-ben, a digitális világban fontosabb, mint valaha.

A keresőoptimalizálás nem játékos próbálkozások sora, hanem olyan rendszerépítés, ahol minden apró részlet összeadódik és minden hibás mozdulat láncreakciót indíthat. A digitális tér nem műhely, ahol a félreszabott darabokat majd eldobjuk. A Google nem felejt, a hibák rögzülnek, a visszaesés fáj, a helyreállítás pedig többször annyiba kerül, mint az eredeti munka.

Amikor valaki magának kezdi „csinálni a SEO-t” és olvas egy-egy fórumon valami féligazságot, akkor az eredmény is hasonló lesz. A keresőoptimalizálásban egyetlen rossz lépés sem marad következmények nélkül. A hibás linképítés olyan, mint amikor valaki a ház oldalára téglákat ragaszt ragasztópisztollyal. Elsőre áll, aztán minden lezuhan. A technikai SEO-t nem lehet félvállról venni, mert olyan, mint az elektromos hálózat, ha rosszul van bekötve, lehet egy ideig működik, de előbb-utóbb füst lesz belőle.

A „majd én megoldom” hozzáállás a SEO-ban több kárt okoz, mint hasznot. A SEO101 pontos auditokkal dolgozik. Nem találgat, nem próbálkozik, hanem apró részletekbe menő elemzést készít arról, mi a probléma oka, hogyan épül fel a jelenlegi struktúra, mi hibás, mi hiányzik és mely elemeknek kell új logikát adni. Az entitásalapú SEO például olyan terület, amibe egy kontár egyszerűen képtelen belenyúlni. Olyan, mintha valaki vakon próbálna térfalakat bontani egy lakásban: nem látja, mi tartja az épületet. A rosszul felépített entitáshálók miatt, a weboldalak egyszerűen eltűnnek a találati lista mélyére. A visszaút pedig sokkal lassúbb, mint az esés volt.

A SEO-ban a link olyan, mint egy tartógerenda. Nem mindegy, honnan jön, mihez csatlakozik, hogyan illeszkedik a szerkezetbe és milyen terhelést bír el. A rossz minőségű linképítés időzített bomba. Amíg ketyeg, addig nincs baj, aztán egy nap a Google frissít és összeomlik a teljes rendszer. Ilyenkor jönnek a pánikszerű üzenetek: „eltűnt a helyezésünk”, „visszaestünk a sokadik oldalra”, „mi történt?”

A tartalomgyártásnál ugyanez a helyzet. Egy kontár a SEO-ban úgy ír, ahogy esik. Helyenként túl sok szót használ, máshol semmit nem magyaráz el, nem látja a szerkezetet, nem érti, hová kell súlyt és hová kell könnyedséget rakni. A SEO101 úgy építi a tartalmat, mint egy belsőépítész a teret: súlypontokkal, ritmussal, kapcsolódásokkal, arányokkal.

A metaadatok, a sebesség, az indexelés, a szerveroldali részletek, a hibakódok, a redirectek kezelése olyan, mint amikor valaki villanyt szerel. Lehet próbálkozni, de nem ajánlott. Egy rosszul beállított redirect ugyanis az egész weboldalt összezavarja. A hibás canonical olyan, mintha valaki minden helyiségben ugyanarra az ajtófélfára tenné a kilincset. Nem működik. A fejetlenség pedig a Google szemében gyenge minőséget jelent, amit a találati listán könyörtelenül büntet.

Az entitásépítés pedig még ennél is összetettebb. Ez a terület már olyan, mint amikor valaki nemcsak egy falat bont, hanem teljes építészeti rendszert értelmez. A kontár számára láthatatlan, mit jelentenek az összekapcsolt fogalmak, hogyan épül fel egy online identitás, mit ért a Google hitelességen, bizalmon, relevancián. A „majd megnézek valamit YouTube-on” típusú hozzáállás itt egyszerűen nem működik. Az entitások hálóját a SEO101 olyan precízen tervezi meg, mintha egy belsőépítész rajzolná újra a tér funkcionális alaprajzát.

Mindezek miatt van az, hogy 2025-ben a kontár SEO nemcsak haszontalan, hanem veszélyes is. A digitális térben minden mozdulatnak nyoma marad. A Google egyre okosabb és egyre kevésbé tolerálja a félmunkát.

A különbség egyszerű. A kontár építhet valamit, ami látszólag működik, de hosszú távon biztosan szétesik. A SEO101 épít valamit, ami stabil marad és fejlődik. Nagy Béla nem barkácsmegoldásokat használ, hanem rendszereket épít. Nem ideiglenes ragasztást alkalmaz, hanem új alapot önt. Nem takargat, hanem kijavít. Nem megúszni akarja, hanem megoldani. A digitális romok eltakarítása mindig sokkal drágább és lassúbb, mint egy jól felépített, gondosan kivitelezett, mesteri munka.